Tuesday, March 30, 2010

2.Kami dan Projek Bokashi

Pada petang 12 Januari 2010, pertama kalinya ahli kumpulan kami diperkenalkan kepada Prof. Madya Dr. Anizan Isahak merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kerja Alam Sekitar LA21 Majlis Perbandaran Kajang.



Dr. Anizan juga merupakan pensyarah FST,UKM, beliau telah memperkenalkan kepada kami satu program Projek Perintis Kitar Semula Organik MPKj. Kami telah dilantik sebagai pemantau bagi projek tersebut di kawasan perumahan Taman Sutera.


Dan pada malamnya kami terlibat dengan program di surau Taman Sutera, Kajang(program penyerahan dan taklimat Kompos Bokashi)



Dr. Anizan dan Pn. Rinawati Ruski menerangkan secara terperinci bagaimana untuk menghasilkan baja kompos Bokashi.Y.B Lee Kim Sin selaku ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang, turut hadir bersama-sama menjayakan program menghasilkan baja kompos Bokashi.



Sesi soal jawab dilakukan sejurus tamat demonstrasi tersebut oleh Dr. Anizan. Sebelum majlis bersurai, sedikit jamuan disediakan kepada tetamu yang hadir menjayakan Projek Perintis Kitar Semula Organik.

0 comments:

Post a Comment